Je ontwaakt in een wereld zonder je te herinneren hoe je daar terecht bent gekomen. Een wereld vol geheimen, verborgen ruimtes, kerkers en steden. De wereld in Cathedral is immens, dus ga op verkenning!
Stap in de schoenen van de naamloze hoofdrolspeler uit een andere wereld en maak kennis met de geest bekend als Soul. Trek er samen op uit om de halfgod Ardur te verslaan.