Caverns of Mars: Recharged neemt de gemakkelijke, verslavende aantrekkingskracht van het originele spel en voegt meer grotten, meer uitdagingen, meer wapens, moderne graphics en leaderboards toe. En het zou geen Recharged-titel zijn zonder een geweldige nieuwe originele soundtrack.
In Caverns of Mars: Recharged daal je af in tunnels onder het oppervlak van Mars in een waanzinnige sprint om de reactor en de verste diepte van de vijandelijke basis te vernietigen. Ontwijk puin, ruim obstakels op en schiet vijanden neer, terwijl je op hoge snelheid afdaalt naar vijandelijk gebied. Je munitie is beperkt en vijanden zijn er in overvloed, dus zorg dat elk schot telt.
Arcade: Doorkruis de drie diepten van Mars in een race om de bodem te bereiken en de reactor te vernietigen, waarbij je strategisch upgrades verzamelt die elke run uniek maken.
Uitdagingsmodus: Doorloop 30 unieke missies met een hogere moeilijkheidsgraad en hapklare uitdagingen op het gebied van navigatie, gevechten en andere scenario's.
Power Ups: Verzamel wapens die je strategie direct veranderen. Baan een nieuwe weg met een gericht railgunschot of maak gebruik van de verspreiding van snelle shotgunschoten.