Het ruimteschip Equinox wordt aangevallen door Stormlord en zijn robotvolgelingen, de Exolons! Jij bent de enige hoop van de bemanning. Neem je Samurai-1-jager, zoek de sleutel van Captain Solomon, ruim kwaadaardige robots van de dekken en red de Equinox van een zekere vernietiging!
Cecconoid is een flick-screen schietspel met twee sticks geïnspireerd op 8-bits spellen, gesitueerd in een alternatieve dimensie waarin pixels nog blokkerig zijn en de slechteriken zwart-wit.
Bevat ook een volledig arcadespel: Eugatron! 50 levels lang schieten in Robotron-stijl in arena's, rechtstreeks uit de jaren 80 en geremixt voor jouw speelplezier. Heb jij het in je om een Eugenie te worden?