Chaos on Deponia
Chaos on Deponia is nog meer mesjogge dan zijn voorganger en houdt de speler meteen in zijn ban.
Na de gebeurtenissen op Deponia lijkt Rufus verstandig geworden. Hij is voorzichtig, vriendelijk, aardig en zorgzaam en heeft niet de bedoeling om herrie te schoppen louter om dichter bij zijn eigen doelen te komen. Hij lijkt helemaal niet van plan om zichzelf te ketenen aan brandende zaagschijven, torpedo-dolfijnen te trainen of op zoektocht te gaan door platypusnesten. Of wel?
Uiteindelijk is het door een vlammende zaagschijf dat Goal opnieuw op Deponia terecht komt. Per ongeluk wordt haar bewustzijn in drie delen gesplitst en op drie verschillende schijven opgeslagen.
Het is opnieuw aan Rufus om met zijn opvallend charmante scherpzinnigheid de drie delen van Goal ervan te overtuigen opnieuw één te worden, om met haar naar Eylsium te trekken en, nu hij toch bezig is, Deponia van een zekere ondergang te redden.
Het tweede avontuur op Deponia vertelt een uniek, op zichzelf staand verhaal dat je kan spelen zonder kennis van het eerste deel. Fans van het eerste spel zullen nieuwe aspecten van de achtergronden van de vertrouwde personages ontdekken en een antwoord krijgen op open vragen.
Handgetekende artdesign in prachtige HD en tekenfilm van hoge kwaliteit in een komische stijl.