Welkom bij Chasm, een actie-avonturengame waarin je als een nieuwe rekruut speelt die aan zijn eerste missie voor het Gildische koninkrijk begint. Je wilt je dolgraag bewijzen als ridder bewijzen en gaat daarom op onderzoek uit naar de rare geruchten over dat een belangrijke mijn in het rijk is stilgelegd. Wat je ontdekt in het mijnstadje is erger dan je dacht: alle inwoners zijn verdwenen, ontvoerd door bovennatuurlijke wezens die uit de dieptes afkomstig zijn.
Je begint vastberaden aan een episch avontuur om het mysterie op te lossen en vrede in het rijk terug te laten keren, met dodelijke gevechten tegen monsters, zoektochten door oude catacomben en kastelen en krachtige nieuwe uitrusting die overal verstopt ligt. Hoewel het verhaal voor alle spelers hetzelfde is, is het traject van je held uniek: iedere ruimte is handgemaakt, en achter de schermen husselt Chasm deze door elkaar om een unieke wereldkaart te creëren.