Amaterasu en haar discipel, Keizerin Himiko, tiranniseren het feodale Japan met hun machtige leger van yokai.
Elk personage speelt heel anders. Kensei beheerst het gevecht van dichtbij, maar kan niet springen, terwijl Ayame veel behendiger is dankzij haar sprongen en langeafstandsaanvallen. Wissel tussen beide helden en combineer hun vaardigheden om lastige platformuitdagingen te overwinnen en epische eindbaasgevechten aan te gaan.