Cryogear is een unieke pixelart-platformgame die zich afspeelt in een open sci-fi-wereld. Bestuur de opnieuw geprogrammeerde kloon G.3.4.R terwijl hij de wereld ontdekt, nieuwe vaardigheden leert en het mysterie van de Emperor AI onthult.
Cryogear combineert een veelzijdige platformerkern met verkenning, shoot 'em up en RPG-elementen tot een unieke en vermakelijke game-ervaring. Verken een unieke open wereld met meer dan 50 gebieden. De veranderende wereld zit vol obstakels, eindbaasgevechten, verschillende vijanden, raadsels, verborgen gebieden, minigames en buit voor een unieke ontdekkingservaring.
Cryogear beschikt over een volledige RPG-inventaris, gecombineerd met apparatuur, vaardigheden en crafting-systemen. Schakel tijdens de actie vrij tussen actieve vaardigheden en wapens, waardoor dynamische, op vaardigheden gebaseerde strategieën voor elke situatie mogelijk zijn. Terwijl je in de game vordert, maak je kennis met verschillende nieuwe vaardigheden, wapens en uitrusting om je kloon aan te passen aan je speelstijl.