Crystal Breaker
Schiet de vijand van dichtbij neer! Crystal Breaker is een verticaal scrollende shmup die zich richt op aanvallen van dichtbij.
In het jaar 248 van het Space Era vond er een afwijking plaats in het verdedigingssysteem dat het menselijk leven ondersteunde. Onbemande wapens begonnen ruimte-industriële installaties te vernietigen. De ruimteregering, die afhankelijk was van computers, was machteloos om iets aan de situatie te doen. Plotseling verscheen er een onbekende straaljager die vocht tegen de onbemande wapens. De woorden CRYSTAL BREAKER stonden op de zijkant van de cockpit.
Dit is een agressieve shmup-game waarbij aanvallen op korte afstand en snelle vernietiging belangrijk zijn voor zowel level clear als score-aanvallen.
Kristallen verschijnen wanneer je een vijand van dichtbij neerschiet (Crystal Break). Je kunt bonussen krijgen door een bepaald aantal kristallen te krijgen.
Je kunt met hoge snelheid bewegen door op de boostknop te drukken. Je kunt vijanden snel naderen en vernietigen of vijandelijke sluipschutterkogels ontwijken door snel te bewegen.
Er zijn meerdere stages, en door een stage te voltooien, wordt de volgende stage vrijgegeven. Ook is het mogelijk om de score voor elke stage aan te vallen.