Crystal Chip Collector e
Richard, een gamerjongen die dol is op schietspellen, krijgt vreselijk nieuws: zijn favoriete spel heeft een revisiepatch ondergaan, waardoor zijn pc "lag".
Richard is echter een heel slim kind en weet dat er voor elk probleem wel ergens op internet een oplossing te vinden is. Hij heeft hulp gezocht bij een kunstmatige intelligentie en is erin geslaagd twee oude goden op te roepen om zijn pc te optimaliseren: een oude godheid die Richard aanziet voor iemand met de naam "Install Wizard" en een soort gele kat met een heel groot hoofd.
"Crystal Chip Collector e is een snel platformspel met een neo-retrostijl waarin de speler op hoge snelheid veel microchips moet verzamelen om elk level te voltooien voordat de tijd om is. In het begin lijkt het misschien eenvoudig, maar later wordt het vinden van de snelste route noodzakelijk om verder te komen.