Cuphead is een klassieke 'run and gun'-actiegame waarin eindbaasgevechten centraal staan. De game is geïnspireerd door tekenfilms uit de jaren 30. Voor het beeld en geluid zijn dezelfde technieken gebruikt als in die tijd. Zo is elk beeldje met de hand getekend, zijn de achtergronden met waterverf ingekleurd en wordt de actie begeleid door originele jazzmuziek.
Kruip in de huid van Cuphead of Mugman (in singleplayer of lokale coöp) en reis door vreemde werelden. Bemachtig nieuwe wapens, leer krachtige supermoves en ontdek verborgen geheimen terwijl je je schuld aan de duivel probeert af te betalen.