DESTRUCTURE: Among Debris
In DESTRUCTURE: Among Debris gebruik je de kracht van de (zeer realistische) fysica om de wereld om je heen te vernietigen. Na een verwoestende, apocalyptische gebeurtenis is de wereld gevuld met afval, verlaten bouwwerken en boze robotkoepels en het is jouw missie om deze stoffige puinhoop op te ruimen.
De gameplay draait om het door de speler bestuurde Round Thingy of Destruction dat je volledig 360 graden kunt besturen, waardoor het zo veel bevredigender is om de ijzeren bal kapot te slaan. Maar je moet niet vergeten je bal te verliezen. Achter je staat in elk level een metalen slijper klaar om alle ballen te verorberen (stop met giechelen, Gregg) die je te langzaam afslaat.
Vernietig genoeg structuren en je zult een aantal bloeddorstige torentjes alarmeren, en geloof ons, ze zijn zeker niet blij om je te zien. Gebruik al je finesse om hun kogels, raketten, lasers en andere dreigende gevaren te ontwijken en hoe meer je vernietigt, hoe meer je moet ontwijken. Kogelhelden opgelet!
Je voortbewegen door de wereld van DESTRUCTURE is zwaar en meedogenloos. Zo zijn er kwaadaardige robots die je proberen te vermoorden en zijn de omgevingen gevuld met allerlei gevaren. Daarom hebben je weldoeners je voorzien van een groot aantal vrij te spelen gereedschappen, upgrades en extraatjes die je genoeg houvast bieden om je een kans te geven. Ze zijn echter niet gratis, dus vergeet niet om Blue Stuff (wat het ook is) te verzamelen dat je weldoeners zullen gebruiken voor zeer belangrijke daden waar niemand echt iets van weet of om geeft. Je kunt het beste zoveel mogelijk verzamelen. Tenminste, als je ondertussen niet wordt neergeschoten!
Met dit blauwe spul kun je spannende nieuwe speeltjes kopen, zoals “Zeus' Blessing”, “Suicidal Turrets” of gewoon wat goede oude “Napalm Rain” om de rangen van gewone, vuilnis-vechtende Round Thingys of Destruction te stijgen! en de ultieme vernietiger te worden van wat er overblijft van de stoffige, dorre werelden van DESTRUCTURE.