“Darkness and Flame. The Dark Side” is een avontuurspel in het zoek en vind-genre. Het bevat talrijke minispellen en puzzels, onvergetelijke personages en uitgebreide zoektochten.
Nadat ze de dam hadden opgeblazen en duizenden liters water over het leger van het Duister hadden uitgegoten, waren Alice en haar metgezellen zeker van hun overwinning. Maar het was nog niet voorbij. De Duistere Strijder wist de aanval te overleven en stuurde een orkaan, die ze bijna fataal werd, achter het drietal aan!
Zal Alice erin slagen haar dierbaren te vinden voor de magische kracht van de vlam haar voorgoed verlaat?
Reis samen met de jonge Alice door duistere gebieden, verlaten nederzettingen, groten en oases in de Woestijn des Doods. Reis naar het hart van het verlaten land, overwin talrijke obstakels, vermijd vallen en verberg je voor het Duister. Ben je klaar voor een moeilijke maar meeslepende reis naar de kant van het Duister?