Dawn Ashmoore staat op het punt de duistere geheimen van het oude Egypte te ontrafelen. De oude goden stappen in onze wereld.
De bekende demonenjager gaat weer de strijd aan met de krachten der duisternis. Maar deze keer zal alles anders verlopen: Dawn Ashmoore is gevangen genomen door een boze geest, eentje die ontwaakte in de ruïnes van een tempel uit het oude Egypte. Slechts één iemand kan Dawn redden - haar nicht Lila. Het meisje gaat zonder twijfel op pad om haar tante te redden. Terwijl de reddingsmissie onderweg is, wordt het duidelijk dat haar betrokkenheid bij deze buitengewone gebeurtenissen geen toeval is.
Lila’s reis zal haar door mysterieuze ruïnes uit het oude Egypte voeren, tempels waar de goden nog steeds de scepter zwaaien. Hun verhalen - verborgen in kisten en gegraveerd in steen - zullen haar in staat stellen een verschrikkelijk geheim te onthullen - Dawn is door Seth zelf gevangen genomen. Hij is de gevaarlijkste van alle goden, en niemand kan hem tegenhouden bij het vernietigen van de wereld. Als de laatste demonenjager sterft, dan is er geen hoop meer voor de mensheid.
Welke mysteries zal Lila voor het daglicht brengen? Hoe gaat zij de krachten van het kwaad verslaan? Betreedt de wereld van de Egyptische goden in dit nieuwe avontuur van de demonenjager.