Beklim de Forgotten Tower, baan je een pad door de jungles van Kurast en bestorm de poorten van Hell om Diablo zelf te verslaan. Bedwing vervolgens de top van Mount Arreat om het op te nemen tegen Baal, de Lord of Destruction, in Worldstone Keep.
Zeven van Sanctuary's beste kampioenen wachten in het iconische kampvuurscherm: de Amazon, Assassin, Barbarian, Druid, Necromancer, Paladin en Sorceress. Elke kampioen is aan te passen met talloze uitrustingsopties voor spelers om te verkennen.