Downwell is een eigenaardige game over een jongeling die zich in een put waagt op zoek naar onbekende schatten, met enkel zijn Gunboots als bescherming. Naarmate je dieper afdaalt in de mysterieuze duisternis, ontdek je dat het er wemelt van de gore schepsels die jou ervan willen weerhouden de spectaculaire rode edelstenen op de rotsen te verzamelen.