DreadOut 2 is een horroravontuur in de derde persoon dat inspiratie haalt uit de Indonesische folklore en stadslegende. Speel als Linda Meillinda, een middelbare scholier met bovennatuurlijke kracht: het vermogen om geesten te voelen en te zien.
Met behulp van haar vertrouwde smartphone moet Linda op jacht gaan naar de nachtmerrieachtige geesten en duistere krachten die niet alleen haar geboortestad, maar de hele mensheid bedreigen. Dit huiveringwekkende vervolg breidt het culthit-origineel uit met geheel nieuwe melee-gevechten en een grotere nadruk op verkenning, waardoor DreadOut 2 weer een meeslepende en angstaanjagende toevoeging aan het horrorgenre wordt.