DREAMO is een puzzel-oplossende reis door een verschuivend landschap van herinneringen.
In DREAMO word je wakker op een eiland als Jack Winslow. Onder leiding van de stem van Tara Moreau, een uitvinder/therapeut, ga je op pad om je ontbrekende herinneringen aan elkaar te knopen. Deze fragmenten zijn opgesloten in "Artifacts", die zich in je geest manifesteren als kubussen met misplaatste tandwielen. Naarmate je dieper in je geest graaft, worden de puzzels complexer in een poging om je herinneringen opgesloten te houden.