Nadat een dodelijke brand in het circus zijn wereld heeft verwoest en zijn naam heeft bezoedeld, begint Dropsy de Clown aan een ontdekkingsreis naar zichzelf in een verhaal dat gaat over liefde en onvoorwaardelijke vriendelijkheid. Terwijl zijn vader doodziek is en de wereld de ooit beroemde clown de rug toe heeft gekeerd, moet Dropsy anderen in nood helpen, wildvreemden knuffelen en duistere geheimen blootleggen op zijn kronkelende pad naar vergeving. O, en Dropsy kan ook met dieren praten.
Dropsy is een onconventionele benadering van het klassieke wijs-en-klik-avontuur. De hoofdrol is voor de immer zorgeloze clown, die een zeer gedetailleerde wereld verkent vol kleurrijke personages en duistere geheimen, terwijl hij onderweg heel veel knuffels uitdeelt. In plaats van je over een nauw, verhalend pad te leiden, kun zelf bepalen welke wegen je wilt inslaan en ontdekken in een open wereld. Je kunt op je eigen tempo de puzzelstukjes samenvoegen.
Openwereldavontuur - Je kunt zelf bepalen welke delen van de game je wilt verkennen en kunt naar eigen inzicht het verhaal en de puzzels bij elkaar zoeken.
Spelbeleving zonder tekst - Communiceer met een bizarre, kleurrijke reeks personages via innovatief gebruik van visuele icoontjes in plaats van traditionele dialoogbomen.
Puzzels en knuffels - Uitdagende puzzels en complexe hersenkrakers staan tussen Dropsy en de geheimen rondom zijn verhulde verleden. Met slim denkwerk, warme omhelzingen en de hulp van zijn dierenvriendjes kan Dropsy het kwaad overwinnen en de harten stelen van de mensen om hem heen.
Evocatieve soundtrack - Chris Schlarb en zijn groep minstrelen geven elk gebied in de game zijn eigen geluid; van zachte elektrische piano- en saxofoonmelodieën in het startgebied tot bombastische quasi-progrock aan het eind van de game.