Je bent tot leven gewekt in een enorm ondergronds complex en je moet uit deze bizarre faciliteit ontsnappen. Geholpen door de ondode Necro-Chef Simmer, moet je in veiligheid blijven, gevoed worden en een manier vinden om eruit te komen.
Dungeon Munchies is een zijwaartsscrollende actie-RPG met een focus op wezens jagen, ze koken en gerechten eten om bepaalde vaardigheden te krijgen. De combinatie van gerechten die je kiest om te eten heeft invloed op je gehele speelstijl.
Met een maag die maar zeven gerechten aankan, moet je een maaltijd samenstellen die je krachten maximaliseert. Guavesap, gegrilde garnalen of roergebakken krab kunnen het verschil betekenen tussen herstel van gezondheid, schade of een waterig schild.
Tegenwoordig zijn ingrediënten moeilijk te verkrijgen. Je moet het opnemen tegen elektrische slakken, vlijmscherpe garnaalklauwen en laserwespen om de heerlijke onderdelen te krijgen die je nodig hebt.