Eight-Minute Empire, van Ryan Laukat, is een snel kaartspel over civilisatie en ontdekking.
In Eight-Minute Empire kiezen 2-5 spelers om beurten een van de zes kaarten die op tafel liggen. Deze kaart geeft de speler middelen en een actie die de speler onmiddellijk moet uitvoeren. Deze acties helpen de speler om de macht over het land te krijgen, maar het verzamelen van goederen is aan het eind van het spel ook punten waard, dus moeten de spelers deze twee aspecten tegen elkaar afwegen.