Ekstase
Ekstase, een game van Nederlandse makelij, is een liefdesbrief aan Berlijn en haar techno scene. Geweldige technobeats en prachtige visuals vormen het decor voor een spel dat een eerbetoon is aan het lang vergeten falling block puzzelgenre. De frisse maar vertrouwde gameplay zorgt ervoor dat Ekstase makkelijk op te pakken is en vele uren in wegzinkt. Met zowel klassieke als nieuwe speltypen is er hier iets voor zowel de casual als de hardcore puzzelspel speler.
In Ekstase vallen vormen van 3-5 blokken van de top, en zodra ze iets raken, vallen ze uit elkaar. De scanlijn verandert elke cyclus van kleur en verwijdert de vierkanten die je hebt gevormd met blokken van dezelfde kleur.
Flow-modus is de wrijvingsloze "spring erin" spelmodus waarin het spel zich aanpast aan hoe je speelt. Word je beter? Het spel zal de moeilijkheidsgraad opvoeren. Word je slechter? Het spel wordt makkelijker. Op die manier brengt het spel een "state-of-flow" teweeg bij de speler, een toestand waarin je volledig opgaat in een gevoel van energieke focus, betrokkenheid en plezier.
Beat99 is de ritmemodus in Ekstase. Het doel is om je vermenigvuldiger te verhogen door vormen op de maat te laten vallen. Je krijgt 99 "levens", als je een vorm laat vallen, trek je één leven af, als je een beat mist, trek je er tien af! Probeer zo lang mogelijk te overleven en probeer zo hoog mogelijk te scoren.
In de Classic mode bepaal jij de uitdaging. Kies het aantal kleuren en de snelheid van de vormen.
Kun jij efficiënt stapelen? Bewijs het in de Time Attack modus. Versla de highscore in een bepaalde tijd.
Ekstase kan in twee verschillende speelstijlen worden gespeeld; speelstijl "A" en speelstijl "B". In A draait u de kleuren in een stilstaande vorm, in B draait u de vormen. Op deze manier krijgt u twee spellen voor de prijs van één!
Ben je kleurenblind? Geen zorgen, ik heb je gedekt! Kies in het optiemenu je type kleurenblindheid voor het juiste kleurenpalet, of kies de kleuren zelf uit. Motorische uitdagingen? Geen probleem! Vindt u de achtergrondanimaties te afleidend?! Geen probleem! Zet het zachter, of helemaal uit, in het optiemenu.