Eldgear is een tactische strategie-RPG die zich afspeelt in een fantasiewereld.
In het uitgestrekte, onontdekte land van Argenia, waar honderden naties dicht op elkaar gepakt zijn, staat een nieuw tijdperk op het punt te beginnen, waarbij het middeleeuwse tijdperk wordt achtergelaten en het tijdperk van de magische beschaving wordt betreden.
Beheers gebiedsaanvallen die vijanden wegblazen in een groep, gecombineerde aanvallen die worden ontketend door goed gecoördineerde tags, en gebruik EMA (Embedding Abilities) en EXA (Expanding Abilities)! Krachtige slagen worden opgewaardeerd naar super speciale bewegingen.