Elevator Action Returns is oorspronkelijk uitgebracht als 2D side-scrolling shooter spel door Taito in 1995. Dit spel is een reproductie van de thuis console versie die werd uitgebracht door Bing in 1997.
Kies een van de drie leden van de speciale brigade, Kart Bradfield, Edie Burret, of Jad the Taff, en begin dan het spel. Steel data van achter alle rode deuren, en zie dan het level te ontsnappen.
Wanneer alle levels zijn voltooid kun je ook het eerste spel uit de serie, Elevator Action spelen (alleen voor 1 speler).
Druk op de schietknop als je dichtbij een vijand staat om het gevecht met blote handen in plaats van schieten aan te gaan. Maak doorlopende aanvallen door twee keer op de schietknop te drukken als je speelt als Kart, of door eerst op de schietknop en meteen daarna op de springknop te drukken als je speelt als Edie of Jad. Je score wordt verdubbeld als je een vijand verslaat zonder wapens.
Je kunt het beperkte aantal continues uitzetten, waardoor je oneindige continues krijgt.
Sub-weapons gebruik je normaal door op de schietknop en springknop tegelijk te drukken, maar je kunt hier ook een andere enkele knop voor instellen.
Je kunt je machinegeweer of raketlanceerder behouden, als die nog munitie heeft, voor het volgende level.