EEN GLOEDNIEUWE AANVULLENDE TITEL
Changing Tides borduurt voort op de troosteloze omgevingen van FAR: Lone Sails. De door de zon geblakerde, stoffige vlakten maken plaats voor stormluchten en woeste baren. De nieuwe omgevingen, puzzels en scheepswerking in de wereld van FAR: Changing Tides bieden fans van deze geliefde serie en nieuwe spelers een spannende belevenis met een grotere, diepgaandere uitdaging.
Trotseer de elementen als de nieuwe hoofdpersoon Toe, die op een dag alleen wakker wordt in een overspoelde wereld. Wat ooit thuis was, is veranderd in een onbekende en soms zelfs vijandige omgeving. Je gaat met Toe op avontuur en doorkruist de overblijfselen van een eens zo grote beschaving op zoek naar een nieuw begin.
De dreiging en intriges in FAR: Changing Tides liggen in de gevaren van de omgeving en de puzzels die je moet oplossen, maar die sluiten naadloos aan op de solitaire, bijna meditatieve benadering van de gameplay. Als kapitein op je buitengewone schip zet je onder andere de mast rechtop, hijs en draai je de zeilen en stook je de ketel op. Je leert zeilen op de oceaan terwijl je het verlies van je thuis verwerkt.
De dynamische soundtrack reageert op acties van de speler en de omgeving. Belangrijke momenten in de game worden uitgelicht en de sfeer wordt versterkt met hartslag opvoerende crescendo's, serene momenten van overpeinzing en alles daartussen, veroorzaakt door, in plaats van gescript voor, de speler.