FINAL FANTASY IX
Zidane en de Tantalus Theatre Troupe hebben prinses Garnet, de erfgenaam van Alexandria, ontvoerd. Tot hun grote verbazing wilde de prinses zelf uit het kasteel ontsnappen. Door een reeks merkwaardige omstandigheden gaan zij en haar persoonlijke bewaker Steiner samen met Zidane op een ongelofelijk avontuur.
Onderweg ontmoeten ze onvergetelijke personages, zoals Vivi en Quina, komen ze meer over zichzelf te weten, ontdekken ze de geheimen van het kristal, en stuiten ze op een kwaad dat een bedreiging vormt voor hun wereld.
Als je schade oploopt, wordt je Trance-meter gevuld. Als deze meter volledig is opgeladen, komt je personage in een zogenaamde Trance-stand, waardoor je personage nieuwe vaardigheden krijgt!
Gooi voorwerpen nooit bij het grofvuil. Combineer twee voorwerpen of stukken uitrusting om betere, sterkere voorwerpen te maken!
Als je even geen zin hebt om de wereld te redden, zijn er genoeg leuke minigames om te spelen, zoals Chocobo Hot and Cold, Jump Rope, of Tetra Master. Je kunt zelfs speciale beloningen verdienen!