FRONT MISSION 1st: Remake
In het jaar 2090 worden de conflicten in de wereld uitgevochten met reusachtige oorlogsmachines, Wanzers genaamd. Huffman-eiland, de enige plaats waar de Oceania Cooperative Union (O.C.U.) en de Unified Continental States (U.C.S.) een landgrens delen, is een brandhaard van conflicten.
Een verkenningspeloton van de O.C.U. onder leiding van kapitein Royd Clive wordt toegewezen om een munitiefabriek van de U.C.S. te onderzoeken. Ze lopen in een hinderlaag van de U.C.S. Wanzers zetten een reeks gebeurtenissen in werking die het hele eiland in een oorlog stort. Royd's verloofde, luitenant Karen Meure, raakt vermist in de strijd.
Ontslagen uit het leger, gaat Royd op onderzoek uit naar wat er gebeurd is met Karen. Zijn zoektocht brengt hem steeds dichter bij de samenzwering achter het incident en de machten die het gepland hebben.
Met tientallen personages om te ontmoeten, het volwassen verhaal en on-manichese hoofdrolspelers, is Front Mission dé klassieker van een tactisch Japans RPG genre en eindelijk wereldwijd beschikbaar.