CI_NSwitch_FamicomDetectiveClub2_chars.png
Deze pareltjes uit de geschiedenis van Nintendo zijn eindelijk gelokaliseerd naar het Engels en zijn volledig geoptimaliseerd voor de Nintendo Switch, met vernieuwde graphics en volledig ingesproken tussenfilmpjes. Spanning, drama en plottwists liggen overal op de loer; deze diepgaande verhalen, die zich afspelen in Japan, houden je op het puntje van je stoel.
Opmerking: beide games zijn alleen beschikbaar met Japanse voice-overs en Engelse schermteksten.
De hoofdpersoon wordt gevonden aan de voet van een klif op het Japanse platteland en lijdt aan geheugenverlies. In de hoop zijn verloren herinneringen terug te krijgen, werkt hij samen met assistent-detective Ayumi Tachibana om een complexe moordzaak rond een rijke familie in een spookdorp op te lossen.
In dit verhaal, dat zich afspeelt vóór de gebeurtenissen in The Missing Heir, wordt de jonge Ayumi opgeschrikt door het plotselinge overlijden van haar middelbareschoolvriendin en medeoprichter van de 'Detective Club', Yoko. Ondertussen wordt de hoofdrolspeler tijdens het zoeken naar zijn vermiste ouders gerekruteerd om een bovennatuurlijk gerucht rond de mysterieuze dood van Yoko te onderzoeken.