Firewatch is een first-person-mysterie in de wildernis van Wyoming.
Het is 1989. Je naam is Henry en je hebt je teruggetrokken uit het drukke bestaan om te gaan werken als brandwacht in de wildernis van Wyoming. Het is jouw taak om van bovenop je berg uit te kijken naar rook en de wildernis veilig te houden. Een buitengewoon hete, droge zomer houdt iedereen in spanning. Je leidinggevende, een vrouw genaamd Delilah, is te allen tijden bereikbaar via een kleine, draagbare radio. Ze vormt het enige contact met de wereld die je hebt achtergelaten. Maar wanneer iets vreemds je uit je uitkijktoren lokt, ontdek je een wilde en onbekende omgeving, waarbij je wordt geconfronteerd met vragen en keuzes die de enige betekenisvolle relatie in je leven zullen maken of kraken.