Zak weg in een klassieke RPG, en wacht op je beurt om Doomsday tegen te houden!
De mensen van Seralia hebben een verwoestende oorlog meegemaakt. Terwijl de meesten van hen vechten om restjes, is de corrupte regering van plan wraak te nemen met een geheim wapen - geheim en dodelijk. Sluit je aan bij een groep heldhaftige outlaws en stop deze waanzin.
Mep elke gepixelde boef die je in de weg staat. For a Vast Future gebruikt een klassieke turn-based formule met enkele extra wendingen. Elk gevecht dat je wint, maakt je bondgenoten sterker.