In de nabije toekomst, waar de aarde is verwoest door een invasie van robots, rust het lot van de planeet op de schouders van een jong meisje dat meer dan een mens wordt. Gered van de dood en vervloekt met onbegrijpelijke cybernetische krachten, is het aan Reika Rekkeiji om de mensheid te redden van de kwaadaardige Ajeet in deze spannende nieuwe game van de legendarische ontwikkelaar Game Freak!
GIGA WRECKER ALT. combineert hectische platforming met intense gevechten en physics-based puzzeluitdagingen. Door robotachtige vijanden en de wereld om haar heen te vernietigen, kan Reika het resulterende puin manipuleren om allerlei soorten wapens en gereedschappen te maken. Gebruik deze om obstakels uit de weg te ruimen en puzzels op te lossen, navigeer door levels vol platformen, ga de strijd aan met de robots en red de mensheid van de ondergang voordat het te laat is!