Gamedec is een isometrische cyberpunk solo-RPG. Je bent een detective die misdaden in virtuele werelden oplost. Gebruik je verstand, verzamel informatie van getuigen en verdachten, terwijl je probeert misleidende plannen te doorgronden. Het spel past zich continu aan je beslissingen aan en oordeelt niet.
Gamedec is een gevechtsloze, isometrische cyberpunk solo-RPG. Je bent een detective die misdaden in virtuele werelden oplost. Gebruik je verstand, verzamel informatie van getuigen en verdachten, terwijl je probeert misleidende plannen te doorgronden. Red levens en onderzoek de bijzondere relaties tussen de virtuele werelden en hun inwoners. Het spel past zich continu aan je beslissingen aan en oordeelt niet. – Jij bent de som van je keuzes.
Welkom in Warschau Stad in de 22e eeuw. De technologie van de toekomst is zo geavanceerd dat de term 'echt' relatief is en 'leven' en 'dood' meerdere betekenissen hebben. Virtuele werelden leveren problemen op van menselijke aard: lust, luiheid, jaloezie en trots. De inwoners van deze virtuele spelwerelden hebben experts nodig. Gamedecs: privédetectives met ervaring in die werelden, die werken om in opdracht van de klant in deze realiteiten verscholen geheimen en mechanismen te ontdekken en te onderzoeken. Jij bent een van hen. Jij bent een Gamedec.
Gamedec emuleert de RPG-bordspellen door de nadruk te leggen op de ontwikkeling van het personage op basis van besluitvorming. Verzamel uiterlijke verschijningen en stel je unieke reeks beroepen samen waarmee je onderzoeken kunt leiden in een stijl die bij je past. Ontdek bijzondere relaties tussen de virtuele werelden en hun inwoners dankzij de in de Code verzamelde gegevens.
Gebruik je Codex en Gevolgtrekking om feiten en bewijsmateriaal te ontcijferen en de zaak af te sluiten. Zoek je eigen antwoord en reageer passend bij je eigen ethiek en integriteit of gevoel voor poëtische gerechtigheid.
Vorm je personage door middel van acties met een positieve of negatieve uitwerking. – Bepaal hoe je op anderen wilt overkomen door eigenschappen te kiezen die bij je spelwijze passen. Ontwikkel je eigen Gamedec aan de hand van beslissingen, keuzes en acties.
Ontmoet uiteenlopende personages in Realium en Virtualium. Of ze goed- of kwaadgezind zijn hangt af van de beslissingen die je neemt in het spel.