Ze zeggen dat een goed verhaal beging bij een aardbeving en zich daarna omhoog werkt richting een climax.
Het verhaal van Arthur Christie begint met het pijnlijk wakker worden in een donkere kelder met een onbekend slachtoffer van een moord en gaten in zijn geheugen groter dan kogelgaten. Enkele ogenblikken later is het gebouw omsingeld door gillende sirenes. En dit allemaal voordat het middaguur is begonnen.
De dag begon al slecht, en de kansen op verbeteringen zijn klein - en dus moet hij nu met zijn eigen onderzoek beginnen en zijn onschuld bewijzen. Hiervoor moet detective Christie zijn verloren herinneringen opnieuw creëren en zichzelf onderdompelen in de duistere realiteit van een seriemoordenaar die luistert naar de naam The Executioner.