Resurrection heeft duidelijke verwijzingen naar Ghosts 'n Goblins en Ghouls 'n Ghosts en doet iets geheel nieuws ontstaan. Het is dan ook een titel die zijn naam waardig is.
Net als zijn voorgangers maakt Ghosts 'n Goblins Resurrection gebruik van een eenvoudige bediening waar iedereen mee uit de voeten kan. Gebruik deze in je voordeel als je je een weg vecht door bizarre en griezelige levels boordevol unieke vijanden in deze betoverende wereld die met moderne technologie en gamedesignfilosofie tot leven gebracht is!
Ghosts 'n Goblins is... oké... moeilijk. De genadeloze moeilijkheid ervan is altijd al een bepalend kenmerk van de serie geweest, en Resurrection is een eerbetoon aan die erfenis. Je sterft, en sterft weer, maar je stoft je af en wordt met iedere poging beter naarmate je meer over je vijanden te weten komt en je je strategie verder ontwikkelt. Je krijgt het moeilijk, maar je zult ook glimmen van trots als je als overwinnaar uit de strijd komt. Dat is Ghosts 'n Goblins.
In Resurrection kan Arthur over 8 soorten wapens beschikken, allemaal met unieke eigenschappen. Versla je vijanden met oude favorieten als de lans en de dolk, veroorzaak schokgolven met de hamer om vijanden te lanceren of gooi een bal met punten over de grond om ze omver te kegelen! Gebruik deze - en andere wapens - in je voordeel om verder te komen in het Demonenrijk!
Naast dit grote arsenaal aan wapens kan Arthur ook allerlei toverspreuken en vaardigheden leren. Gebruik Thunderstorm om in allerlei richtingen een hagelstorm pijlen af te schieten of leer Kitted out om Arthur meer inventarisruimte te geven om extra wapens mee te kunnen nemen. Er is nog zo veel meer beschikbaar, dus houd bij je strategie rekening met toverij en vaardigheden!
Maak volledig gebruik van Arthurs wapens, toverij en vaardigheden als je beproevingen van het Demonenrijk trotseert om de prinses veilig thuis te krijgen. Gebruik alles wat je in je hebt, je zult het nodig hebben!
Naast de singleplayerstand, die voornamelijk draait om het plezier van het zich verschuilen en het alleen overwinnen van uitdagingen, kan Arthur bij zijn zoektocht worden geholpen door ondersteunende personages, de Three Wise Guys. Deze speelstijl zorgt voor een intense coöp-ervaring voor twee spelers - een primeur voor de serie.