Hij ontmoet passagiers voor wie hij om verschillende redenen nostalgische gevoelens koestert terwijl hij van het zinkende schip probeert te ontsnappen.
Dit is een actiespel waarin de speler uit een gigantisch schip moet zien te ontsnappen voordat het in zee zinkt.
De helling en het waterniveau van het schip veranderen voortdurend, dus de situatie varieert dramatisch, zelfs op dezelfde locatie, afhankelijk van de timing.
De gimmicks die over heel het schip verspreid zijn, werken ook heel anders, afhankelijk van de helling en het waterniveau.
De speler moet strategisch gebruik maken van deze veranderingen om een ontsnappingsroute te fabriceren. Soms is het nodig om puzzels op te lossen en andere keren is het nodig om handig gebruik te maken van de acties van het personage.