De kwaadaardige trollenkoningin is teruggekeerd uit haar verbanning! Met haar duistere toverkunsten heeft ze de prinses van de gnomen ontvoerd en meegevoerd naar een ver koninkrijk. In die streken kent niemand de kracht van magische tuinen! De gnomen die daar leven gingen lang gebukt onder de tirannie van de trollenkoningin en haar troepen. Nu besluit de prinses haar broeders en zuster te helpen en de kracht van de magische bomen te herstellen.