Het verhaal begint met de afstammelingen van de Savior die het land rondom de World Tree Terasyr herbouwen. Duizenden jaren later neemt de welvaart in de Engora-dynastie sterk toe, met Fae en Human samen strijdend tegen het oprukkende kwaad uit de uithoeken van de wereld en het dodelijke Longhorn-woud.