Speel als Hauntii, een naïeve, maar dappere geest die onvermoeibaar op zoek is naar antwoorden. Mysterieuze gloeiende wezens, die bekendstaan als Eternians, leiden verloren zielen naar een onheilspellende centrale toren waar ze naar een hoger niveau lijken op te stijgen. Ze zien eruit als engelen, maar eigenlijk weet niemand wie ze zijn en waar ze vandaan komen.
Ontketen spookachtige krachten om inwoners en de omgeving in bezit te nemen en onthul zo verschillende oplossingen voor uitdagende gevechten uitdagingen. Ontrafel de mysteries van Eternity en bepaal je lot in een ongekend fascinerend avontuur!
De game gebruikt een unieke handgemaakte vormgevingsstijl met lijnenkunst, animatie en een opvallend palet van twee kleuren. De camera is op zichzelf al een personage dat over de omgeving uitkijkt en in- en uitzoomt om bepaalde scènes te benadrukken en de speler wat aanwijzingen te geven.
Ondertussen zwelt de dynamische soundtrack van Hauntii aan bij de actie op het scherm en creëert een fascinerende audiovisuele ervaring.
Los puzzels op verschillende manieren op en pak gevechtsscenario's steeds weer anders aan.