Het spel concentreert zich op het overleven van karakters: het voldoen aan hun behoeften, verzamelen van ingrediënten, bouwen van kamp, exploratie van omgeving. Om te winnen, moet de speler de aard van karakters en hun relaties leren te kennen door conflicten te vermijden en zeden te behouden. Beheer geringe vermogens en blijf op de ijskoude Siberië in het leven voordat de hulp aankomt.