"Highwater is een luchtige, 3D-avonturengame met een isometrisch, turn-based puzzel-/gevechtssysteem in een overstroomde, post-apocalyptische wereld. Vaar rond in je boot, ontdek eilanden, vind nieuwe bondgenoten om je te helpen in de strijd tegen je vijanden en beleef een humoristisch verhaal over vriendschap in dit melancholieke en sfeervolle avontuur.
Door de Grote Klimaatramp is het overstroomde gebied van Hightower een soort veilige zone geworden tussen twee droge regio's: het haast verwoeste land van de Oorlogszone en de vestingstad Alphaville, waar de allerrijksten achter grote muren wonen.
Het leven op aarde wordt voor de mens langzaam onhoudbaar en er gaan geruchten de ronde over een leven op Mars. Dus gaat Nikos op een riskante reis, waarbij hij onderweg nieuwe vrienden maakt. Eerst naar Hightower, dan voorbij de ondoordringbare grens van Alphaville, waarbij hij het ondertussen opneemt tegen rebellen en voedsel moet stelen. Weten Nikos en zijn vrienden op tijd aan boord van de raket te sluipen?"