Hollow Knight op de Nintendo Switch bevat alle contentpakketten die zijn gepubliceerd tot de lancering in juni 2018: Hidden Dreams, The Grimm Troupe en Lifeblood.
Diep onder het kwijnende stadje Dirtmouth ligt Hallownest begraven: een beschaving die betere tijden heeft gekend. Op zoek naar rijkdom, glorie en antwoorden op oude geheimen dalen avonturiers en dieven af naar Hallownest, maar de vervallen zalen en tunnels worden nu bewoond door afgrijselijke wezens. Bovendien sijpelt er een zoet, ziekelijk gif door de bodem.
Als de dappere Hollow Knight dwaal je door de uitgestrekte doolhof van grotten, gangen en verlaten steden waaruit het griezelige, afbrokkelende koninkrijk bestaat. De ondergrondse steden en gehuchten worden bewoond door merkwaardige en fascinerende personages. Wie bereid is om van de gebaande paden af te wijken, zal in alle hoeken en gaten raadsels en schatten tegenkomen, die bewaakt worden door moordzuchtige wezens.
Verslagen vijanden laten Geo achter. Dat zijn fossielen die je kunt inruilen voor nieuwe items en sluiproutes. Gesneuvelde tegenstanders verspreiden ook een mystieke energie waarmee je je leven kunt aanvullen of die je kunt omzetten in krachtige, nieuwe vaardigheden. Als je het onderspit delft in de strijd, blijft er een schaduw achter van je vorige ik. Ga op zoek naar die schaduw en versla hem om je aardse rijkdommen te herwinnen.
Als je even genoeg hebt van de duistere krochten, ga dan terug naar de oppervlakte. In het merkwaardige dorp Dirtmouth kun je voorwerpen kopen met je Geo en advies inwinnen bij de eigenaardige dorpelingen.
In ruimtes die verweerd zijn door de tand des tijds en bij de wonderlijke personages die je tijdens je avontuur tegenkomt, kun je zogenaamde Charms vinden. Als je deze Charms gebruikt, krijg je handige eigenschappen tot je beschikking. Daarmee kun je bijvoorbeeld een zwerm venijnige insecten te hulp roepen of ervoor zorgen dat gevelde tegenstanders meer Geo achterlaten.
De onwerkelijke wereld van Hollow Knight komt tot leven dankzij de met de hand getekende artwork, traditionele 2D-animaties en een pakkende soundtrack. Dankzij de gedetailleerde achtergronden en intrigerende personages ademen de duistere en hallucinante omgevingen in Hallownest een beklemmende sfeer. De melancholische soundtrack begeleidt de Hollow Knight op zijn eenzame reis.