Is de wereld die je ziet werkelijkheid? Of is het waan?
Een wereld waar Spiria, een virus dat wanen en hallucinaties veroorzaakt, een epidemie is geworden. De protagonist, Rui Genzaki, wordt helaas besmet met Spiria en begint hallucinaties te krijgen. Zijn jongere zus, Mone, brengt hem naar het Kamikawa Sanatorium Ziekenhuis. Daar komt hij zijn eerste liefde tegen, Riza, de verdachte directeur, Anri, en vreemde monsters.
Als bonus is een strandaflevering met Mone en Riza toegevoegd! Je kunt een geweldige tijd hebben met die twee!