Hotshot Racing is een razendsnel racespel in arcadestijl waarin driften, vlijmscherpe retrobeelden en een ongelooflijk gevoel van snelheid worden samengevoegd tot een opwindende race-evaring.
De 16 circuits met chicanes, bochten en rechte stukken nodigen uit om flink gas te geven. Je rijdt langs kusten en door jungles, bergen en woestijnen, waarbij elke baan is ontworpen met levendige kleuren en een strakblauwe hemel.
In de modi Tijdrit en Grand Prix race je op de klassieke manier. De modi 'Diefje spelen' en 'Rijden of exploderen' bieden een spannende, nieuwe vorm van racen.
Elke modus is beschikbaar voor individuele spelers, vier spelers op een gedeeld scherm en acht spelers online, maar Tijdrit is alleen beschikbaar in singleplayer. Modi in singleplayer draaien op 60 frames per seconde om een van de snelst mogelijke weergaven te realiseren.
Keiko, Xing, Mike, Alexa, Aston, Toshiro, Marcus en Viktor: acht snelheidsduivels die er alles voor over hebben om de beste coureur ter wereld te worden.
Driften is cruciaal in Hotshot Racing. De boost wordt tijdens het driften geladen, dus hou de drift zo lang mogelijk aan om de maximale snelheid tijdens de race vast te houden.