I Am Dead is een charmant puzzelavontuur van de makers van Hohokum en Wilmot’s Warehouse over het verkennen van het hiernamaals.
Samen moeten ze de oude mysteries van Shelmerston onthullen, voorkomen dat de vulkaan op het eiland uitbarst en de plek redden die ze thuis noemen.
Morris en Sparky moeten een aantal verloren en verspreide geesten van Shelmerston vinden. Hiervoor moet het duo de plekken bezoeken waar ze tijd hebben doorgebracht, in de herinneringen van de mensen duiken die ze het beste kenden, en de verhalen over hun leven leren kennen.
Tijdens zijn missie wordt Morris geholpen door zijn nieuwe kracht waarmee hij in objecten en mensen kan kijken om hun inhoud en herinneringen te onthullen, net als een bovennatuurlijke röntgenfoto!
Onderweg ontdek je talloze verhalen over de geschiedenis en folklore van Shelmerston, en de cast met curieuze bewoners en bezoekers: toeristvinken, de vismensen, morlo's en de Legende van Aggi, die de vulkaan ooit tot zwijgen heeft gebracht...