Ikkarus and the Prince of Sin is een fantasy-avontuur met een expliciet homoseksueel-thema waarin je je dagelijkse routines hebt, door het hele land reist en missies uitvoert. Verken drie mogelijke romantische opties, ontdek zes unieke eindes en ontgrendel speciale CG-scènes naarmate je verder komt. De ervaring kan verder worden aangepast door uit verschillende moeilijkheidsinstellingen te kiezen die gericht zijn op het verhaal of op een meer uitdagende gameplay.