Imagine Earth
Imagine Earth is een real-time planetensimulatie en een strategiegame om op te bouwen. Het is jouw taak als ruimtekoloniemanager om verre planeten te verkennen en te bevolken. Bouw bloeiende en winstgevende kolonies op wereldschaal en handel in grondstoffen en goederen in de ruimte.
Sticht grote steden en bevredig hun honger naar grondstoffen door energiecentrales, boerderijen en fabrieken te bouwen. Graaf naar ideon kristallen, pacificeer rellen, onderzoek technologieën en constructies en maximaliseer je groei met behoud van een gezond ecosysteem.
In 2084 hebben grote bedrijven de aarde onder elkaar verdeeld en de natuurlijke hulpbronnen grotendeels geëxploiteerd. Nu maakt de ontdekking van ideon kristallen ruimtereizen mogelijk, terwijl technologisch en ideologisch bijna alles hetzelfde blijft. De wetten van de markt worden verspreid over het universum.