Speel als de ondeugende zeemeeuw en ontmoet meer dan 10 aantrekkelijke dames in tientallen levels. Elk level heeft unieke balindelingen en er is wat lichte platformactie voor onze dappere vogel! Pak je bal en gooi hem tegen de stapels boven je. Als je drie of meer dezelfde ballen naast elkaar plaatst, vallen de verbonden ballen naar beneden en wordt een deel van de afbeelding eronder onthuld. Maar let op! Het plafond komt langzaam naar beneden en dreigt je te vermorzelen onder de resterende ballen als je niet snel genoeg bent.
In the Mood is eenvoudig en maar toch enorm uitdagend. De ondeugende zeemeeuw kan onderaan het scherm op platformen springen, over valkuilen heen springen en positie innemen voor de beste worp. Door de gooiknop ingedrukt te houden, kun je de hoek aanpassen voor maximale balcontrole. Een slimme worp kan het verschil betekenen tussen meer ballen verwijderen of door ze verpletterd worden!