Induction is een abstract puzzelspel over tijdreizen en paradoxen. Terwijl je uitvogelt hoe de logica werkt, verandert Induction hoe je over oorzaak en gevolg nadenkt.
Ontdek in meer dan 50 zorgvuldig ontworpen puzzels de contra-intuïtieve mogelijkheden van tijdreizen. Leer acties op meerdere tijdlijnen coördineren en schijnbaar onmogelijke oplossingen ontwikkelen, zoals paradoxale tijdlussen waarin de toekomst van het verleden afhangt en het verleden van de toekomst.
Elke puzzel is ontworpen om een uniek aspect van de elegante maar ingewikkelde interne logica van het spel te onthullen, zodat je geleidelijk de potentie van je krachten realiseert. Induction maakt het je niet gemakkelijk, maar laat je ervaren hoe leuk het is om de denkbeeldige maar consistente natuurkundige wetten onder de knie te krijgen.
De minimalistische graphics van Induction komen tot leven dankzij de rijke en responsieve ambient soundtrack van Tim Shiel, de componist van elektronische muziek en radiopresentator uit Melbourne.