Infernium is een game vol extreme uitdagingen. Tijdens het spelen kun je de meeste vijanden niet doden of zelfs verwonden, maar zomaar wegrennen is ook geen optie. Terwijl je wordt achternagezeten, moet je continu je strategie aanpassen en op zoek gaan naar verborgen sluiproutes. Ondertussen zul je zien hoe de wereld (en alles erin) zich op een non-lineaire manier aan je openbaart, wat ervoor zorgt dat elke playthrough weer anders is. Van de maker van de met meerdere prijzen beloonde indiegame van het jaar MIND: Path to Thalamus.