Insomnis is een first-person horror game gericht op verhaal, verkenning en het oplossen van puzzels om vooruit te komen door een angstaanjagende sfeer. Spelers nemen de controle over Joe Castevet, die te maken krijgt met een mysterieuze erfenis die hij zojuist heeft ontvangen. Ontdek alle geheimen van het Castevet landhuis!