Joe Denver, de auteur van de Lone Wolf-serie, heeft actief meegewerkt aan de ontwikkeling van de game. Het verhaal dat hij geschreven heeft, sluit aan bij de verhalen van de originele serie, maar geeft ook een nieuwe kijk op Magnamund, de wereld van Lone Wolf. Voor Sommerlund en de Kai!
De game biedt een vloeiende ervaring bestaande uit alle vier de akten van het verhaal. Ontdek wat er aan de grens is voorgevallen in het dorp Rockstarn, doorkruis het Verzonken Woud en ontsluier de geheimen van de Shianti-tempel. Verplaats daarna het strijdperk door het vijandelijke fort V'taag te bestormen. Ben jij er klaar voor om je eigen lot te schrijven?